Operation: Liten blir större.

Det lilla preventivmedel har sovit mellan oss i natt igen!
Nu gör det inte så mycket eftersom att han sover så bra och jag har liksom vant mig med att vakna av att min arm är bortdomnad eller att jag får en anderslövare rätt över näsan.
Men näää... så ska det naturligtvis inte vara för alltid och jaaaaa, vi ska ta tag i det.
Just nu har det senaste projektet varit att få Räkan att sluta äta på nätterna.
Det lill matmonstret har fram tills nu väckt mig 2 grr/natt och vill ha käk.
Jag tror visserligen bara att det har varit ren vana och inte alls som att han är hungrig. Men den lilla dramaqueenen har ju skrikit som att han håller på att svälta ihjäl om jag inte har erbjudit honom flaskan (som han då bara tar några klunkar av för att sen somna om igen).
.
Så i Fredags var det dags.
Operation: Ingen mat på natten.
.
ja, det gick ju som väntat.
.
3 nätter rent åt helvete, men en massa protester och bök, men vi stod på oss.
Tillslut kom natten som vi väntat på..en nöjd bebis som fick mat 19.30 och som höll ut och sov till 6.30 utan att få mat!
.
HAAAAALELULJA.
.
Något som jag har lärt mig är att INTE ropa hej för tidigt, för det ändras fantamig hela tiden.
Får se hur det blir i natt.
.
Nästa steg är nu att han ska börja sova i sin säng igen och att han ska in i eget rum så han får lite ro.
.
Fortsättning följer...
.

"Ha ha vilket skämt...ska JAG sova i MIN EGEN säng.. haha"
.
// Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad skönt om det kan hålla i sig med sömnen :) Håller tummarna! Kram

2011-03-30 @ 12:27:13
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Rejvdaddy

skit bra bild till kommentaren!!

2011-03-31 @ 12:39:14
Postat av: Caroline Schwab

Hahaha!! Då är det inte bara jag som har en bebis i sängen! Vad gör vi för fel? Vaknade imorse av ett litet litet finger upp i min näsa. Jodå så att eh.....

2011-03-31 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0