Kalas

Satan i helvete vad varmt det har varit i dag..
puuuuuh.
Tur vi har införskaffat oss en liten pool till räkan som han kan svalka sig i.
Jag märker hur sur och irriterad han blir när det är så varmt och han blir svettig och klibbig.
Förra sommaren när han var helt nykläckt så blev det ju en värmebölja utan dess like.
Fy, fan säger jag bara.
Med facit i hand skulle man prickat in den där förlossningen 2 månader innan.
En fet nyförlöst morsa med gud vet vad som händer med kroppen efter en förlossning och en helt tagen liten räka som antingen bara låg och sov eller skrek i skuggan.
.
Tacka vet jag att han nu är snart ett.
Allt är så jävla mycket lättare nu.
Visst blir det mycket spring och aaaj aaaj:ande men 100 gånger hellre det än när dom är små små bebisar och man är helt clueless på vad det är när dom skriker.
.
På tal om det så blir vår lilla skitunge snart ETT!
På Söndag har han varit med oss i ett helt år.
Ett minst sagt omtumlande sådant, det tror jag alla mammor kan skriva under på att det blir.
Hormoner som bubblar, kroppen förändras, tid som inte räcker till..
.
Men det är det värt, varenda lilla minut.
.
Så nu ska här planeras ett års kalas för vår korv.
Hej och hå, nu jävlar blir det fart på hönsamamman.
.
Som sprillans ny vägde du 3320 g och var inte speciellt tuff..
.
..och nu nästan ett år senare och 11 pannor tung så är du mammas och pappas charmtroll!
.
// Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Elsas Lina

Jag märker på Sigge att han inte gillar värmen...blir gnällig och vill äta heeeela tiden men det är väl för att han behöver mer vätska. Grattis till Vegas som blir 1 år! Minns att Elsa va hos oss förra året och va så spänd på när han skulle komma och på min killes 29-årsdag titta han fram! :) Hoppas allt är superbra med er! :)

2011-06-29 @ 18:04:08
Postat av: Stina

Åh grattis till Vegas! :)

2011-07-03 @ 11:13:28
URL: http://stinolino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0