En helt vanlig familj.

Vet ni..
Ju fler "familjbloggar" jag läser, desto mer ångest kan jag få.
.
Ångest över att alla andra verkar leva ett sånt glamoröst liv med massa resor, dyra middagar som äts ute med en bebis sittandes snällt bredvid, fina bilar, stora lägenheter och middagsbjudningar till höger och vänster.
.
Vi är kanske alldeles för vanliga?
.
Vi har inte rest med Räkan än, det tillåter inte riktigt ekonomin med mammapenningen. Vi bor i ett helt vanligt gult radhus, våra middagar äts till stor del hemma med en liten unge i barnstolen som oftast får mutas med russin för att sitta "snällt" undertiden vi kastar i oss maten.
Vi har en helt vanlig Volvo kombi och en röd Saab som tjänar oss troget och tar oss dit vi vill.
.
Men...
.
Jag älskar att vår lyx kan vara en kall öl ute på vårt trädäck när räkan lagt sig för att sova, eller en bra film med en välfylld godisskål att sitta och pilla i.
.
Jag älskar att vi är så "tråkiga" att vi hellre dricker mjölk en vardag till middagen istället för att dela en flaska vin.
.
Jag älskar att vår favoriträtt är kyckling/kött, potatis-kroketter och bearnaisesås.
.
Jag älskar att många av våra kvällar tillbringas på golvet där alla 3 ligger och busar och brottas.
.
Och jag älskar att vi älskar varandra villkorslöst.
.
Vi är en helt vanlig familj, utan krussiduller.
Min fina familj som jag är så stolt över.
.
.
.
.
.
// Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Stina

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Det viktigaste i livet är väl inte att ha åkt jorden runt med sin 2 månaders bebis eller att dricka vin och gå på restauranger varje kväll.



Hellre ett tryggt familjeliv i sitt "gula radhus" där dagens lyx är att få äta pommes och bernaise! Hahaha

2011-07-08 @ 11:17:31
URL: http://stinolino.wordpress.com
Postat av: Jennie - mamma till Wilmer

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Känns som att alla andra gör en massa saker hela tiden. Har inte varit modig nog att ta med min lille gangster på restaurang än... Så vi njuter också av kroketter och kött och på fredag/lördag slår vi kanske på stort med en flaska vin =)

2011-07-08 @ 13:04:20
Postat av: Kristina

Underbart att läsa! Klart kan man känna det som att gräset är grönare på andra sidan, att andra verkar lyckligare, har mer pengar och mer väluppfostrade barn, perfekta hem. Men så inser man att man faktiskt lever precis det liv man vill, att ens egna familj är bäst och inte kan ersättas av något annat. Det är en underbar känsla! Och när allt kommer omkring är det ju viktigast att vi trivs med varandra och att vi får vara friska, hur klyschigt det än kan låta...

Kram

2011-07-08 @ 14:11:52
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Emelie (Lundbladh) Krogh

Fan va bra Titti!!Tror dessutom att alla dom där "perfekta" familjerna nog inte riiiktigt berättar sanningen i sina bloggar...vi är också en helt vanlig familj..och tur är det,för tänk så mycket du har att leva upp till..så många krav på att allt ska se fint ut..nej,nej!!!!och öl kör vi här hemma =)

Kraam

2011-07-08 @ 15:22:26
Postat av: Paui

Väl skrivet Titti! Ni är den familjen man själv vill ha en vacker dag. Du är en otroligt fin mamma och den styrkan er familj besitter kommer få er att klara av precis vad som helst. Älskar dig min fina vän!

2011-07-08 @ 17:07:54
Postat av: Danni

Och vi ääääälskar våra resor och middagar på restauranger med vin i glasen. Då mår vi kan du tro, precis lika bra som vi gör hemma i tv-soffan med mysbyxor och cola light ;-)

Bara man är med sin älskade lilla familj så kommer man alltid känna sig hemma. Var är världen man än är.

Puss ses imorgon!

2011-07-08 @ 18:08:39
URL: http://www.babybambola.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag håller helt klart med!!!

Så skönt att vara hemma och "vanlig" med sin älskande familj!



Inser då jag kollar på dina bilder att jag mycket väl vet vem din "systersnygg" är. Hej M vinkar :-)

(Jessicas syster)



Har halkat in på Dannis blogg (där jag ännu inte kommenterat fy på mig) och nu halkade jag visst vidare till din.



Ha en skön helg!



Linda

2011-07-08 @ 20:12:40
Postat av: Anonym

Du har så rätt Matilda, huvudet på spiken! Måste vara ett jävla jobb att hålla fasaden uppe, därför många av mammorna inte jobbar värst mycket (deras jobb består ju av springa runt och låtsas). Att allt man gör (som verkar flådigt och perfekt) ska synas utåt tyder bara på osäkerhet och sökande efter bekräftelse. Väldigt sorgligt i mina ögon mätt, när man vet hur verkligheten ser ut bakom kulisserna...

Ni är en underbar och varm familj som verkligen älskar varandra villkorslöst, den kärleken behöver inte yttras, den syns så tydligt ändå!

2011-07-08 @ 23:40:56
Postat av: Cissi

Helt rätt! Precis som vi... Volvo, radhus, fredag/lördag = köbepommes+berra o en stor hög bestående av 2 vuxna o 2 huliganer som avslutning. Ska toucha glamouren en liten sväng ikväll på 35 års fest. Först en ny klänning till denna sletna mamman. Skönt med avbrott men annars är hemma bäst!

2011-07-09 @ 11:36:01
URL: http://berg-o-dahl.blogspot.com
Postat av: Carro

Så fina bilder och fin text ! Jag känner verkligen igen mig. Vi är också sådär tråkiga :) men vi älskar det och skulle inte vilja ha det på något annat sätt...

2011-07-11 @ 09:11:38
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0