Tänk på vad vi har istället för vad vi saknar..

Nu dom senaste veckorna har jag fått höra en massa tråkigheter från olika håll.
Människor som blivit bedragna på olika sätt, folk som fått fruktansvärda besked och vissa har fått höra ord som sårar lika mycket som det hårdaste slaget.
Det får mig att tänka på hur lyckligt lottad jag känner mig.
I bland måste man stanna upp och tänka på saker som man är tacksam för och inte bara ta allt för givet.
.
-Jag är tacksam för min underbara man Robert, som jag älskar över allt annat.
- Jag är tacksam för att han älskar mig precis lika mycket tillbaka.
-Jag är tacksam för att jag har fått min underbara, älskade lilla räka och att han är frisk.
-Jag är tacksam att alla runt mig just nu är friska.
-Jag är tacksam för min fantastiska familj som betyder allt för mig.
- Jag är tacksam för mina fina vänner.
Jag är tacksam att jag, efter väldigt många tårar, har kommit starkare ur olika situationer.
.
Listan kan göras väldigt lång..
Så när det känns extra trist att inte ha råd med dom där sjukt snygga skorna, eller att utväxten i hårbotten är mörkare än synden men plånboken inte riktigt går med på ett friörbesök, eller att man kanske tjaffsar över vem som tömde diskmaskinen sist, så är det faktiskt bara materiella saker eller saker som är löjliga och går snabbt över bara man lugnar ner sig.
Inget som betyder nått..
För det enda som egentligen betyder något är att man i hela sin kropp och själ känner att man är lycklig!
Att man slipper klistra på ett leende på läpparna fast än ögonen är ledsna.
.
Förstår ni vad jag menar?
.
Så när dagarna känns som skit, försök att tänka på vad ni har, istället för vad ni saknar..
.
Räkan med sin bästa pappa
.

Systra min..
.

Finaste pappa
.

Finaste mamma
.

Underbara vänner
.
Vad är ni tacksamma för?
.
//Hönsamamman


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för mkt kloka ord en fredag som denna när allt bara känns skit. Orden kom som en skänk från ovan :-)



Önskar en trevlig helg!

2011-01-07 @ 11:38:06
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Postat av: sandra

Kloka ord!

2011-01-07 @ 21:48:38
URL: http://frulang.blogg.se/
Postat av: Charre

Vilken kanon bra blogg du har Matilda!! Den är jätte kul att läsa! Gillar ditt inlägg, det är precis så man ska tänka tycker jag med..

2011-01-07 @ 22:45:48
Postat av: Lina

Det va verkligen bra o klokt skrivit Matilda:)

Gillar skarpt att läsa din blogg!



Kramiz

2011-01-08 @ 14:41:10
URL: http://miniliniz.blogg.se/
Postat av: pappa o mamma

vi tycker att du är "ganska" bra oxså.

2011-01-09 @ 14:42:50
Postat av: jane

ja det är det man måste göra. Om det finns mörker, finns också ljus.

2011-01-09 @ 15:12:20
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Rejvdaddy

min underbara fina fru, du vet jag känner exakt likadant.



älskar dig...!

2011-01-10 @ 11:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0