Fördrömmade unge!

I går natt så hade jag en av mina sämsta (milt sagt) nätter med herr Räka.
Han har kommit in i någon slags gnäll period nu, där jag tror att eventuella tänder spelar roll.
Det började för någon dag sedan att jag märkte att han var sjukt svår underhållen och inte speciellt nöjd.
Min lilla Räka, han som alltid är så glaaauu tänkte jag.. Va fan är det nu som är på gång?
Ja, ja... gnället och missnöjet på dagarna kan jag stå ut med, men i natt...
I NATT...
.
Han somnade efter lite bök som vanligt runt 19 snåret... sov som en liten valp till 24, sen började det!
Han började gråta i sömnen  (Vilket visserligen inte är jätte ovanligt men det brukar bara vara någon snyft, som att han har drömt något eller så han han tappat nappen) och han slutade inte..
Jag tog upp honom i min säng.. då somnade han till i ca 2 minuter tills han började sparkas och böka runt som en liten gris på ecstasy.
Så höll han på i ca 3 timmar.
Robban tittade på mig med grusiga ögon ett tag och frågade i en lång gäsp om han skulle ta honom. Men jag skickade in honom i gäst rummet i stället så han kunde sova.
Så där låg vi, jag och räkan i vår stora säng.
Jag gav honom näsdroppar för att lösa upp lite snor och kanske lätta lite på något tryck om han nu hade ont i öronen.
Han fick en skvätt alvedon mot kli och ömmande tandkött, inget hjälpte.
Han fick en massa pussar och jag hörde mig själv säga:
"Sshh sshh sshhh... såååå ja älskling.. mamma är här"

Men det jag egentligen ville säga var:
"VAD ÄR PROBLEMEEEEET? OM DU INTE SOMNAR NU SÅ KOMMER ETT STORT MONSTER OCH ÄTER UPP DIG, DIN LILLA BORTBYTING"
.
Men som tur var, så stannade det raseri utbrottet inom mig.
.
Nu ligger han bredvid oss i soffan och sussar sött.. men skenet bedrar,  risken är väldigt stor att vi kommer få vara med om samma sak i natt.
Whyy oooh whyy?
.

.
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: vera

Ja, dessa sömnlösa nätter e inte roliga!

Jag har frågat mig länge nu, - Jag undrar när jag ska få sova en hel natt?!



Men denna zombie tid lär vara ett tag till!



Men du...

Jag skrattade faktiskt då jag läste inlägget..

Men det e för du skriver så roligt!



sparkas och böka runt som en liten gris på ecstasy.

Hahaha=)



Kram

2011-01-19 @ 17:59:58
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: lotta

nämen lilla Räkan! Pyret gjorde exakt samma sak i natt, han var ett fullfjädrat monster! han har värsta hostan så vi gick farbror doktorn så nu fick vi penicillin, jag hoppas HOPPAS att denna natten blir bättre!

2011-01-19 @ 19:11:05
Postat av: Stina

åh vilken härlig bild. Man vill ju bara gosa med dom låren! :)

2011-01-20 @ 21:00:05
URL: http://stinolino.blogg.se/
Postat av: jane

Välkommen till min värld!! Har tappat bort räkningen på hur många månader med sånna nätter vi är inne på nu....skulle gissa på 4 månader!

2011-01-20 @ 21:12:16
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Jennie N

Hej! Hamnade på din blogg för ett tag sen, men varit väldigt dålig på att lämna kommentarer =). Kände igen mig så väl i ditt inlägg. Har en pojke på snart nio månader som också håller på att vakna en massa på nätterna... Dessutom ska han ha mat (han slutade äta på natten när han var ca 2,5 månad)... Trodde det var en formsvacka, men det har hållit i sig ett tag. Hoppas att han tar sig ur det snarast. Ta i trä så sov han ju faktiskt hela natten i natt, vaknade till 1-2ggr... I gengäld vaknade han kl 6, men det kan jag ta, ha ha. Vilket långt inlägg det blev nu.

Tack för en superrolig blogg!

2011-01-25 @ 08:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0