Mamma(s) gris!

God morgon..
idag är det måndag och det är svinkallt! Slår vad om att Robban fick skrapa rutan på bilen i morse.
Hade tänkt att åka till pildammarna med fina Danni och lill-fisen Keila för att gå av lite volanger. Det har blivit lite
av vårt vardagsnöje!
När räkan var pytteliten fram tills han var ca 2 månader så HATADE han vagnen! Jag kunde liksom aldrig förstå alla hurtiga morsor som jämt var ute och gick med sina barnvagnar när det var så jobbigt att ha en skrikande bebis liggandes där i!!
Men nu när han är 3 månader+, så ääälskar han sin vagn.. att ligga och mysa och kolla på trädkronorna har blivit en klar favorit. Skönt! Så nu kan jag också bli en sån där jävligt jobbig friskis mamma som håller barnvagnen med en hand och svänger lite extra med sin andra arm och knuten näve!
I lördags så vankades det tjejmys hemma hos Danni. Guuud vad mysigt tänkte jag, sitta och dricka vin och bara vara! Så när Robban lämnade av mig vid 18 tiden, pussade jag räkan och Robban och lämnade av "mamma Matilda" för en stund.
Räkan hade varit helt underbar hela dagen, så jag var vid gott mod att Robban och räkan skulle ha lördagsmys hemma hos mina svärföräldrar! Men efter drygt en timme så ringde telefonen och Vegas var hysterisk!! Ville inte ta flaskan och var super ledsen. Så det blev bara att ta sitt pick och pack och åka hem.. När mamma kom hem, blev allt bra igen!
Mammagris! =)

I går var vi ute på lite ärenden och skulle parkera bilden runt dom ruskiga områdena vid möllan. Jag har alltid varit en liten räddfis och tror att alla baciller och skurkar härjar i dom kvarteren. Robban har alltid skrattat lite hånfullt (som den betongblomman han är) åt mig och tyckt att jag varit löjlig. MEEEEEEEEN igår fick jag minsann vatten på kvarn. För det första som händer när vi hoppar ur bilden var att ett pundhuve kommer fram och säger att han ska sno vår bil, och 2 minuter senare när vi står och ska ta ut pengar så snor en gammal gubbe med rullator tantens pengar som hon glömde i automaten! Han bara stoppar ner dom i fickan, helt ogenerat! "Stackars" gubbe som blev ditsatt av min lilla minipolis till man som sa till honom! hehe.. nää fy fan.. Möllan vågar jag aldrig flytta till.
Nu ska jag ta och somna min lilla räka som är så trött men han kämpar in i det sista med att hålla ögonen öppna. Så just nu när jag tittar ner i vagnen så möts jag ungefär av en sådan här blick!                                
Fridens lijor
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Paulina

A duuuuu, Möllan is the shiiit =) dessutom är det ju sååånt du å jag älskar titti. Har nog aldrig kört efter så många polis- eller brandbilar som jag gjort med dig. =)=)



puss!!

2010-10-11 @ 11:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0