Dagen då jag gjorde äppelkaka.

Det var en solig höst dag. Luften var sådär lagom krispig och jag kände livet flöda igenom min kropp.
Detta var dagen då jag skulle göra min allra första äppelkaka.
Gästerna skulle ju komma om en dryg timme så jag var tvungen att sätta igång nu.

Jag tog fram mina 800 äpplena ur påsen och började skala dom omsorgsfullt.  Efter varje varje tag med skalaren höjdes mitt självförtroende, detta kommer bli världens bästa äppelkaka.

Smör, sirap, socker, bakpulver och mjöl rördes runt med mjuka lugna rörelser. Kanelen pudrades över äpplena som låg som en våg i formen. Ugnen hade nu kommit upp i grader och jag fick ett lyckorus när jag stängde luckan och såg mitt verk le mot mig. Nu är det inte upp till mig längre, värmen ska få göra sitt jobb.

Jag hade satt mig ner och njöt av en god kopp te när jag hörde hur det knackade på dörren!

"Johanna" tänkte jag och rusade mot dörren. Det var ju ett tag sedan vi sågs, kommer hon se likadan ut?

Jag öppnade dörren och möttes av ett leende.

"Hej" sa hon
"Hej, sa jag med blyg röst.
Min blick granskade hennes kropp och stannade upp när jag såg hennes lem bultade genom gylfen....
NÄÄÄÄ NÄÄÄÄ NÄÄÄÄ, STOP OCH BELÄGG! Nu har jag nog blivit lite väl inspirerad av Pistol-Maries snusk pocket böcker med Fabio på omslaget.
Sorry.
Men Johanna var här med hennes lilla sockerbit Olivia och det ända som bultade på henne var den runda magen där lillasyster ligger och växer!
Med Johanna kom också en stor och liten hemlig gäst.
Vi snackade en massa och åt äppelkaka (som inte blev så bra som jag hoppats)
Olivia tränade på att hålla Vegas i knät och både pussade ock kramade honom.
Hon kommer bli en bra storasyster!
-------
Vegas sitter och väntar på sina gäster.
Fina Olivia in training.
Snart 2 barns mamman Johanna, Olivia, Vegas och dockan.
Hemliga gästen med bihang ville inte vara med på bild, så så fick det bli!
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Danni

Ååååh såååå fin mage!!! Saknar vi inte magen lite Titti???

Jag är säääker på att äpplekakan blev hur god som helst, du kan du din lilla bullfitta! Flåt Bullmamma menade jag ;-)

2010-10-22 @ 11:03:24
URL: http://www.babybambola.blogspot.com
Postat av: Paui

hahahahahahahahaah bultande lem, you are sick woman!

Vilken fin johanna och så stooor vegas blivit, nu får vi nog se till å ses så ja får ser han IRL lol



puss

2010-10-22 @ 12:26:28
Postat av: Hemliga gästen!!!!!!!

Hahaha, du e rolig du=))

Äppelkakan var super god, vill ha receptet. Ciao

2010-10-23 @ 14:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0