Att vara mamma...

... är för det mesta fantastiskt. Tänk att man äntligen får ha den lilla personen hos sig som man längtat efter såååå länge! Att man får pussa på den när man vill, hålla handen hela dagar igenom och bara snusa på det nästan icke befintliga håret!
Trodde aldrig det skulle vara så här att vara mamma. Det är så mycket mer än bara blöj byte, matning och nattning. Det är så mycket bus och kärlek så att man nästan tror att man spricker.
Här om dagen flisade jag av en bit av tanden för att jag biter ihop mina tänder så hårt när jag inte vet var jag ska bli av för han är så underbar.
Visst är nätterna jobbiga ibland och att på stökiga dagar är han EXTRA söt när han sover och är tyst! ;)
Nu efter snart 4 månader fattar jag verkligen vad det handlar om. Den oändliga kärleken som min syster alltid har pratat om.. den finns här nu. Nu känner jag räkan, han vet att jag är hans mamma och vi förstår varandra.
Hur trött man än är på morgonen kl 06.00 efter en vild bebis som härjat mitt i natten, så finns det inget som kan få mitt hjärta att smälta som när han ler mot mig så att hela tandköttet syns!
Räkan, detta inlägget är till dig.
Jag älskar dig fast än du väcker mig mitt i natten, fast än du kissar ner vår soffa, fast än dina bajsblöjor luktar så äckligt att jag klöks, och tänker berätta det för dig varje dag tills döden skiljer oss åt.



3 dagar innan du kom till oss!
Vår lilla Benjamin Button, 3 dagar gammal.

Tänk så stor du redan blivit!

// Hönamamman

Kommentarer
Postat av: Anna Zimmer

Matilda...han är såååå fin din lille Vegas!! Tänk så fort tiden går. Redan 4 månader! Halledau!!



Jag förstod inte heller innan Agge hur starkt man kan kan känna för en sådan liten varelse. Men vilken kärlek!!!



Kramar!

2010-10-19 @ 20:36:17
URL: http://zimmersdagbok.blogspot.com
Postat av: Johanna

Underbar är han - längtar tills jag får se han på riktigt. Kopia av dig - verkligen!!!

O ja att vara mamma är helt fantastiskt - även om det är jobbigt emellanåt ;)



Kram

2010-10-19 @ 22:08:55
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: vera

Sicket litet charmtroll han e=)

Så söt body på näst sista bilden!



Ja, man kan inte förstå dessa känslor förrän man verkligen e där själv! Kram

2010-10-20 @ 00:57:39
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej Matilda! Här hittade man dig också ju! Vad söt lille Vegas är! :)

Och vad fin mage du hade!



Kram från Stina

2010-10-20 @ 10:38:54
URL: http://stinolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0