Var är du?

Jag kommer på mig själv att sitta och tänka på dig mitt i natten när jag matar räkan.
Väntar på det där lilla "tecknet" som visar att du är här runt mig nu när det är jul.
Du, vet.. så som du alltid har gjort dom här senaste åren... på ditt och mitt sätt.
Antingen att du kommer och kramar mig i mina drömmar. Eller att du skrämmer skiten ur mig genom att tända och släcka en ljusstake i 10 minuter.
Men jag har ju ingen ljusstake uppe..och drömma får jag knappt chansen till. Hur ska vi göra i år?
En sak vet jag säkert i allafall.. och det är att jag fortfarande saknar dig precis lika mycket och tycker fortfarande att det är orättvist att jag på julafton ska gå och sätta en blomma på din grav istället för att ge dig en julklapp.
Men du lever vidare i alla oss "Bängrots" och jag ser en liten bit av dig i alla oss 4 som finns kvar.
.
Räkan ska få veta att han hade haft världens finaste morbror.
.
Ska somna i natt och kämpa för att drömma.
...och du...
inget spökligt trams nu i form av svävande andar eller nått annat läskigt, du vet hur jag är..
Överens?
.
.
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: jane

åh Mathilda! Jag kan riktigt känna hur du saknar och längtar!! Jag hoppas att ni får ert möte i år med! I vilket fall så är jag säker på att han tittar in till dig, även om du inte märker det!

2010-12-21 @ 21:32:19
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Emmeli

så himla fint inlägg... jag fick tårar i ögonen direkt! fina fina Ola...

livet är så orättvist! hoppas du träffar honom inatt <3 kram

2010-12-21 @ 21:32:40
URL: http://mellisezar.blogg.se/
Postat av: anna a

Åhh inte ett öga torrt!!!!

livet är verkligen orättvist, håller tummaran för att du får en fin dröm i natt då du får träffa din bror!!

Kram

2010-12-21 @ 21:48:52
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: Paui

Älskade Ola...

Och älskade Titti, han finns med er hela tiden. Han kanske inte vågar väcka räkan nu när han sover så fint om nätterna. Usch fick så ont i hjärtat. Tänker på dig!! <3 <3 <3

2010-12-21 @ 22:59:18
Postat av: Emelie

Usch ja Titti..tiden läker visst inte alla sår..

Och jag hoppas precis som dom andra att du kommer drömma riktigt fina drömmar om lillebror inatt!!

Kramar och en riktigt god jul!!

2010-12-21 @ 23:00:05
Postat av: Fia.

Min älskade vän<3 Jag hoppas att Ola kommer och hälsar på dig i drömmarna.

Puss och kram

2010-12-22 @ 10:19:19
Postat av: Carro

Ush, gråten alldeles i halsen. Mycket Fint skrivit!



Hoppas du får ditt möte!

2010-12-22 @ 16:56:28
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Postat av: vera

Ush ja, ännu en gång som det verkligen visar sig att livet ibland är så oretsvist!

Ola hade ju hela livet framför sig ju!! Verkligen tragiskt =´(

Men han kommer säkert å han har säkert redan varit där fast du inte har märkt det!



Bamse kramen

2010-12-23 @ 00:30:50
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Linis

Usch vad jag gråter..... Kan inte sluta. Tänker på dig <3

2010-12-23 @ 02:23:15
Postat av: Systeryster

Fina syster...han kommer nu snart ska du se, han har ju haft fullt upp med att få Frans frisk ju + de andra.. Puss

2010-12-23 @ 10:47:24
Postat av: Johanna

<3

2010-12-23 @ 17:06:16
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: Maria L

Finaste du... Håller tummarna för att ni fått krama varandra i drömmarnas land... <3

2010-12-25 @ 01:43:23
Postat av: Linda Håkansson

Så fint att du har kontakt med honom,så fint band att ha kvar...Ögonen e fulla med tårar,tänker på Er!!!

kram

2010-12-29 @ 21:45:12
Postat av: Maria Andersson

Fina du...känner igen mig mycket i det du skrev. Kramar

2011-07-15 @ 13:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0