Polis polis potatis gris!

Maria- "Asså Titti, jag tycker du är skit dålig på att uppdatera din blogg nu!"

Jag-" Jaaa, jag vet.. men jag tycker inte det är lika kul längre"

Maria "- Åååååhh du är precis som jag! Går in för nått nytt med hull och hår men sen tröttnar du på det lika snabbt igen"

Jag- "mmm....."

Maria-" Så, nu får du skärpa dig. Fortsätt nu att blogga tills det blir en vana. Du får inte sluta nu."

Jag- "Men Maria, JAG måste ju tycka det är roligt.. jag ska väl inte blogga för alla andra bara."

Maria- "Jo, du kan blogga för mig!"

Syster snygg hade denna fina lektion för mig i morse. MINST ett inlägg om dagen KRÄVER hon sin stackars lillasyster på! Varför förstår jag inte egentligen. Hur kul kan det vara att läsa om något som hon säkert redan har hört om eftersom vi pratar MINST 2 gånger om dagen!

Nåväl...

Nu mina vänner ska jag berätta om någon som hände mig igår som gjorde att jag började gråta som en liten flicka.
Efter jag hade varit och besökt mina kollegor i butiken på S.förstadsgatan så skulle jag promenera över till Triangeln.
Det är ju ett rätt så långt övergångsställe där, så när jag tog mitt första steg ut i gatan så slog det precis om till rött. Jag gick och ställde mig vid den första "refugen" så att säga, mitt i.
När jag står där med min barnvagn och väntar på att det ska bli grön gubbe igen så att jag kan fortsätta min promenad över gatan, så hör jag hur någon skriker bakom mig.
Jag vänder mig om och ser en vit volvo. En civilpolis.
Han har stannat mitt på övergångsstället, hindrar all trafik bakom honom och rullat ner rutan för att skrika på mig.
" ÄR INTE DEN RÖDA GUBBEN MENAT ÅR DIG ELLER?
"Men när jag började gå så var det grönt!"
"DET VAR DET SÅ FAN HELLER"
"ÄR DU INTE RÄDD OM DITT BARN, ÄR DU DUM I HUVUDET, VILL DU ATT DITT BARN SKA DÖ ELLER, VA!!????"

Denna jävla polisen sitter och skriker på mig som att jag har försökt att mörda någon.
Ni som känner mig vet att jag har blivit helt paff och i sådana situationer så blir jag helt lam.
Jag sa bara med gråten i halsen " men oj, förlåt för jag gjorde dig så upprörd"
Men det jag egentligen hade velat säga var.
HÅÅÅÅÅÅLLL KÄÄÄÄÄFTEN DIN LILLA RÅTTA, GÅ HEM, FÅ DIG ETT LIGG OCH SLAPPNA AV.
2 kvinnor som stod bredvid mig bara stod och gapade och när polisen körde vidare så sa dom att det var en av dom konstigaste sakerna dom har varit med om.
Hur kan man bli så jävla upprörd över att jag, en vanlig mamma med barnvagn, enligt dom, gick för röd gubbe.
Jag ringde Robban inne på Triangeln och ställde mig i ett hörn och grät en skvätt.
Jag gillar poliser i vanliga fall, men denna polis på steroider hamnat högst upp på min skitstövel-barometer!
Polis polis potatis gris.
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Vera

VA???? E det sant var det första jag tänkte på när jag läste detta!!

Snacka om att den polisen hade en dålig dag å att du fick för det... Sicken jävla Idiot!

...Kram på dig...

2010-12-15 @ 23:46:37
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Malin

Fortsätt och blogga massor! Känner inte dig men jag gillar skarpt att läsa din blogg. Så rolig och fin! Fortsätt blogga!!

2010-12-15 @ 23:48:26
Postat av: Rejdaddy

är fortfarande på jakt efter denna dunder idiot!!



önskar honom en riktigt icke god jul....milt sagt... :/

2010-12-16 @ 08:58:33
Postat av: Marie

Usch vad otrevligt! Jag går alltid mot rött om det inte är några bilar, då är jag ju ändå inte ivägen, och det är faktiskt inte olagligt att gå mot rött!

2010-12-16 @ 11:09:38
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Danni

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAAA!!!

2010-12-16 @ 15:53:43
URL: http://www.babybambola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0