Kan jag sluta vara så jävla hönsig!!

Åååååhhh....
.
I natt har inte varit en bra natt.
Räkan somnade fint i sin säng..(aaaah ja, nu ljög jag lite... han somnade i sin säng EFTER att jag hade gått och vaggat honom till söms. Mental note to my self: Vagga inte vårt nästa barn tills hon/han somnar!)
Vi tjuvstartade med vällingen i onsdags och räkan älskade det.
Han slukade 180 ml i ett naffs och sov 3 timmar längre än vad han brukar innan han vaknade och ville ha mat.
HURRAAA!! tänkte jag! Goooooodbye sömnlösa nätter Heeeeeeeello utvilade hönsamamma !


Även fast han inte är speciellt bråkig på nätterna så kan det ju vara skönt den dagen då man verkligen får sova en hel natt utan avbrott!
.
Så igår gjorde vi samma visa. Räkan fick sin välling kl 19, och somnade i min famn därefter.
Vi gick upp och la han i sin säng där han alltid sussar så skönt tills vi kommer in bökande när vi ska lägga oss.
Prassel med täckena, viskningar, och en tv som sätts igång..( på minsta möjliga ljud men ändå), gör att han blir lite orolig och börjar vrida på sig och sova, som jag uppfattar det, lättare.
Sen vaknade han vid kl 2 i natt... låg och snackade och krafsade med sina små knubbiga fingrar på spjälsängs skyddet.
Han har aldrig vaknat sådär mitt i natten och låg vaken i en hel timme!
Även om han varken gråter eller skriker så kan jag inte somna om. Jag vaknar ju bara av att han drar en djup suck i sömnen.
Robban däremot kan sova sig igenom 7 svåra år.
Han måste ha någon form av kommissarie Gadget öron som täcker för örongången med cement när han somnar.
Så nu funderar vi såklart på att det kanske hade varit bäst om han får flytta in i sitt eget rum.
Ååhhh... jag kan börja gråta av tanken att min lilla skit inte ska sova med oss längre.
Fy fan vilken hemsk mamma jag kommer känna mig som, huttar ut min stackars unge. Kan ju lika gärna ge honom en hundring och be han att gå och köpa sin egen ersättning.
Ja, ja.. jag överdriver väl lite, men det känns onaturligt även fast det kanske hade varit för HANS bästa.
Om inte väggen hade varit mellan Räkans och vårt sovrum så hade det varit ca 2 meter mellan våra sängar i såfall.
Ska jag våga testa en natt iallafall?
.
Är det inte synd om honom att han ska få ligga själv?
.
Vilken jävla hönsamamma jag är.. men men...
.
" Nu tar jag min bil och sticker ner och handlar ersättning, ska ni ha nått? "
.
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din blogg är underbar Matilda. =)

Du gör rätt i att låta honom sova i sitt eget rum, Enya var lika dan hon började böka runt och blev "störd" av mig och Micke när vi gick upp och la oss. Sen vi flyttade in henne i sitt eget rum så sovar hon mycket bättre på nätterna (oftast hela natten om hon inte är sjuk eller håller på och få tänder). Lycka till

Jonna

2010-12-17 @ 09:16:32
Postat av: Danni

Hahahahahaaa!!! så kuuuul.

Testa titti, tänk om han sover en hel natt utan avbrott. Ni vinner på det båda två. Vaknar han däremot mer så flytta in honom till er igen.



Men det är svårt jag vet, Keila sover ju fortfarande inne hos oss... Hehe.



Puss puss (och du det där med cement i öronen finns det fler av, Henke till exempel)

2010-12-17 @ 10:56:32
URL: http://www.babybambola.blogspot.com
Postat av: Marie

haha (jag kommer säkert bli likadan när jag får barn)! Det kommer säkert att gå hur bra som helst och förmodligen så kommer han sova mycket bättre i sitt eget rum :)

2010-12-17 @ 11:50:25
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: anna a

jag tycker du ska testa! värt ett försök, jag har flyytat in mina i sina rum av just den anledningen, att dom blir störa av tv o viskande.

och det har funkat bra med båda, minstingen var yngre än första men gör ett försök, skönt för er alla om han kan sova lite längre juh =))

KRAM kaisas kompis

2010-12-17 @ 17:13:26
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: Anna Zimmer

Jag tycker att du ska testa. Agge sover mycket bättre i sitt rum. Precis som vi störs av deras ljud så störs dom av våra ju. Fungerar det inte så är det lätt att byta tillbaka.



jag kände mig som att jag övergav Agge när han fick eget rum vid 3 månaders ålder. 3-5 nätter senare kändes det faktiskt som ett bra beslut!



Kram på er och lycka till!

2010-12-17 @ 23:33:30
URL: http://zimmersdagbok.wordpress.com
Postat av: Jennie edinge

Hehe.. O vi som ska flytta in lillebror i sitt rum idag, sån ångest o han e 1 år+, har blivit känsligare juh fler barn vi fått.. Lillebror somnar när vi sitter o hoppar i sängen med honom i famnen.. Inte jobbigt alls, varför tror du det;-)).. Storebror fick vi läs JAG, vagga till sömns tills han var 18 månader, samma natt som jag hade värkar, sitter jag i vagga ungpiiiiip.. Dagen efter så sa jag aldrig mer att jag sitter så..har aldrig gjort det igen, somnar i sin säng nu.. Och ändå gör jag samma dumma grej igen.. Jaja, nästa barn kanske jag bara kan lägga ner i sängen så som ar bebisen.. ;-)

2010-12-18 @ 07:39:26
Postat av: Emelie

Titti!!

In med Vegas på eget rum..klart att han ska få lugn och ro =)

Mina (våra)barn var 6månader när dom flyttade in på egna rum!!Mycket skönare för både dom och oss!!

Lycka till!!

2010-12-19 @ 00:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0