Gröna fingrar??!!

Asså jag har alltid haft en jävla tur med orkideer om jag får säga det själv.
Alla andra blommor vissnar nästan så fort jag har betalt dom och lämnar kassan, vissa kanske t.om klara bilresan hem, men dör så fort dom känner doften av mitt hem..
Men av någon konstig anledning så älskar orkideerna mig. Jag kan strunta i att vattna dom på en månad, jag kan glömma bort att jag ställt in dom i någon mörk vrå, ni vet när dom har blommat ut och pinnarna bara står kvar, men när jag hittar dom så har dom börjar skotta till sig igen och vissa t.om har börjat blomma utan vatten eller ljus!
Några av dom stod en hel månad i byggdamm när vi renoverade vår gamla lägenhet, men var lika glada för det när jag tog fram dom igen.
Ja, ni fattar..
Jag har alltså inte bara gröna fingrar när det kommer till orkideer, jag är FUCKING hulken!
För ca ett år sedan fick jag en jätte fin 2 stänglad variant av mamma och pappa och för ca en månad sedan så började den att yngla av sig på den ena befintliga stjälken.. den gör liksom en ny orkide med rötter, blad och allt.
Vad ska jag göra med denna då?
Ska jag knipsa av den och plantera den i en egen kruka.
Kan någon som är kunnig berätta det för mig?
Ser ni?
.
.
.
//Hönsamamman

Kommentarer
Postat av: Systeryster

JAG VEEEET..... Du kan ju ta det nya skottet och trampa på det..Har hört att man ska göra så. Sen kan du börja vattna dina blommor med diskmedel eller något..(Jag är inte ett dugg bitter för att jag ALDRIG har fått något skott,på blomman då..)

Jävla vattenkoppor!! Nu vill jag träffa VEGAS och dig också så klart!

2010-11-24 @ 19:01:01
Postat av: Marie

Jag brukar klippa dem innan det kommer nya skott, just för att de ska komma. Men det här har jag aldrig sett..? Jag hade nog frågat i någon bra blosteraffär!

2010-11-26 @ 11:50:21
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0